Podnoszenie parametrów silnika za pomocą chiptuningu

Silniki Diesla

Silniki wysokoprężne Diesla mają wiele zalet. Są przede wszystkim bardzo wydajne; posiadają bardzo dobre osiągi ogólne oraz zużywają niedużo paliwa. Są również stosunkowo bezawaryjne i wytrzymałe. Dodatkowym plusem jest także możliwość zwiększenia mocy maksymalnej Diesla.

Zwiększenie mocy maksymalnej

Zdecydowanie najpopularniejszą metodą podniesienia parametrów osiąganych przez Diesla jest tzw. chiptuning, polegający na zmianie elektroniki i ingerencji w dane sterujące silnikiem. Modyfikacja fabrycznych ustawień dotyczy m. in dawki paliwa, ciśnienia i kąta wtrysku oraz regulacji limitera obrotów i ciśnienia turbodoładowania,
Pozwala to na zwiększenie mocy i momentu obrotowego przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa.

Parametry silnika po chiptuningu

W zależności od modelu silnika, konstrukcji oraz zasilania, moc maksymalna jest w stanie zwiększyć się średnio o 20-25 KM, a moment obrotowy w granicach 40-60 nm, czyli ok. 30-35% poprawy w przypadku przeciętnego Diesla, jednak wystarczy zaledwie 10% by poczuć różnicę. W większości przypadków nie ma również problemu z powrotem do ustawień fabrycznych.